En ljus film om svåra existentiella frågor, och ett samtal om filmen med sjukhuspastor Anna Ljung.

Filmskaparen Niklas Westergren har gjort en dokumentärfilm om Anna Ljungs arbete som sjukhuspastor på Gotland. Filmen bygger på reflekterande samtal med tre gotlänningar som drabbades av akut sorg. Det är Emmy som förlorade sin nyfödda bebis, Inger som miste sin make och svärfar, och August som några år efter studenten förlorade sin vän genom psykologiskt olycksfall/suicid. Filmen ger inblickar i hur en sjukhuspastor arbetar och betonar vikten av samtal i bearbetningen av det ohanterbara.

Välkommen till Valsätrakyrkan lördag 26/10 kl 16.00!

Fri entré. Efter filmen får vi möjlighet att samtala med Anna Ljung om filmen och de frågor den väcker.

Arrangörer: Valsätrakyrkan, Österledskyrkan och Uppsala Frikyrkokommitté i samarbete med Studieförbundet Bilda